Rabu, 4 Ogos 2010

si juling air

Assalammualaikum..



perhatikan gambar kat atas tu..
mak rasa haqq ni ada juling air la..
kan?

mak pernah dengar orang tua-tua cakap..
juling air ni memang akan terjadi pada semua budak-budak..
termasuk kita masa dulu-dulu..
tapi bila dah besar nanti akan hilang dah julingnya tu..
eh, ye ke?

masa mula-mula mak dan abah perasaan perkara ni..
naik cuak dan takutlah kami ni..
yela sebab masa mak pregnant dulu..
mak rajin buat mata macam tu..

mak kan suka buat lawak sengal kat semua orang..
sesiapa yang rapat dengan mak..
tentu tau perangai mak yang sengal ni kan..?

tapi mak perasan budak-budak lain tak pulak macam tu la pulak..
em, tak mengapa lah haqq..
mak sentiasa doakan segala kebaikan yang ada di dunia dan akhirat..
semuanya untukmu, haqq.. :)

walauapapun mak tetap bersyukur sangat..
sebab haqq dilahirkan dengan cukup sempurna sifatnya..
Alhamdulillah.. :)

p/s : pengajarannya jika mak pregant lagi,jangan nak buat perangai tak senonoh tak kira la berbentuk lawak atau tidak.. :)

- mak haqq

7 ulasan:

Rhona T. berkata...

Juling air so comell laaa deyy. Aku suka orang juling air. Baru tricky.

puterikurekure berkata...

khalish masa kecik2 dulu rajin julingkan mata dia. hari2 kita pesan jangan buat mata camtu ye nak. tak cantek. hehe. alhamdulillah skang ni dah takde dah. :)

kidd rajin2 la cakap camtu kat haqq. mana tau jadik ke.

=MissRynn= berkata...

auntie ina x tgk lg...harap2x der la yea haq..

Zaidah berkata...

windu ngan ko n haqq....bila bleh jumpa lagi...

ain berkata...

gile...comel...mate haqq...aunti ain suke sgt..
mood:tergoda!!

Kuazue Mohamad berkata...

comel apo..

http://cekelatkuazue.blogspot.com

abah dan mak haqq berkata...

comel pun comel la...tapi kene usaha nak meng"center"kan semula... :)

tq semua.. <3