Selasa, 8 Jun 2010

hanya 3 botol je

Assalammualaikum..

hari khamis lepas mak cuti untuk jaga haqq..
kesian haqq sebab dia demam dan selsema..
tak sanggup rasanya nak pergi kerja tinggalkan haqq dengan mokcu..

mulanya petang rabu tu..
lepas mokcu ambil haqq dari rumah nek hendom..
haqq dah ada simptom selsema..
hingus dah meleleh dah..
nek hendom pesan pada mokcu..
yang haqq asyik bersin sepanjang hari..

pagi khamis dalam pukul 4pagi macam tu..
mak terjaga then rasa badan dan kepala haqq..
aisey panas la pulak..
nasib baik haqq tidur sebelah mak malam tu..
kebetulan abah kerja malam..
kalau tak,mesti tak sedar haqq demam..
sebab selalu haqq tidur kat katil dia..
kat hujung katil kami tu..

mak periksa suhu badan haqq..
asyik berubah-ubah je suhunya..
nasib baik tak tinggi sangat suhunya..
paling tinggi pun 38c je..
tu pun mak dah cuak.. :(

kemudian mak terus ambil cool fever..
tampal kat dahi tu bagi kurangkan panas kat kepala tu..
terkejut jugak haqq sebab cool fever tu kan sticky dan sejuk..
tapi haqq tak menangis merengek pun..

mak pun dekatkan haqq kat dada ni..
mak peluk sambil tepuk-tepuk haqq..
sambil mak tepuk tu haqq tak tidur lagi..
asyik tengok mak je..
alahai sedihnya rasa..
agaknya macam tu la perasaan mak-mak kita masa jaga kita sakit dulu ek.. :(

pagi tu lepas abah sampai rumah..
terus kami bawak pergi Klinik Halizah..
bila sampai di klinik..
ramai pulak orang sedang tunggu giliran..
nampaknya sekarang memang musim demam kot.
majoriti pesakit hari tu..
semua lebih kurang umur haqq... :(

semasa tiba giliran haqq..
haqq bukannya nak duduk diam..
pusing kiri kanan..
panjat sana sini..
demam tapi bebuat tak demam pulak si haqq ni..

masa tengah checkup..
doktor sahkan memang ada panas sikit..
alhamdulillah..
cuma panas sikit dan tiada sakit lain..
batuk pun takda.. :)


3 jenis ubat ni haqq kena makan..


mokcu sedang sediakan ubat untuk haqq..


ni ubat demam ya nak..


yang ini antibiotik..


yang ni pulak ubat selsema dan batuk..


pandai anak mak makan ubat.. :)

alhamdulillah..
haqq pandai makan ubat..
risau jugak mak abah..
mana tau bila nak suapkan ubat..
tetiba haqq muntah ke..

sekarang haqq dah tak demam lagi..
cuma bila haqq 'po po'..
bukan setakat bahan buangan..
tapi bercampur lendir..
tokmak cakap..
haqq buang kahak dan panas badan melalui 'po po'.. :P

haqq sayang..
mak sentiasa doakan haqq sentiasa sihat..
kalau haqq sakit sikit pun..
biarlah kesakitan itu..
berpindah pada mak.. :)

p/s : nanti bolehlah mak bagi haqq makanan tambahan sebab haqq tak muntah pun bila makan ubat.. :P

- mak haqq

6 ulasan:

NURUL berkata...

pandainya haqq mkn ubat. mkn ubat supaya cpt sembuh ye

puterikurekure berkata...

pandainya haqq makan ubat guna sudu! jeles ai ok!
hehehe~

get well soon ye haqq comel.

abah dan mak haqq berkata...

mama raina : time kaseh nurul.. :)

mama khalish : hahahaha..kelaka time dia makan ubat..agaknya sedap kot.. :P

pitt berkata...

eh kid.sedih pulak aku baca.

abah dan mak haqq berkata...

eleh pitt..
miang.. :P

Hannah Johary berkata...

Haqq demam pun maintain comel. Tak jemu menatap muka dia. :D