Ahad, 28 November 2010

Sebelum Ngorok Mesti Mahu Lihat

Assalammualaikum..


Wajah mereka berdualah..!! :)

Kalau nak tidur malam sekarang ni..
mesti nak tatap dulu muka mereka berdua ni..
paling seronok tatap muka mereka ni..
masa mereka dah tidur..

Selalunya Haqq akan tidur dulu..
tak kiralah masa abah ada atau tiada..
mak pula selalunya paling akhir sekali tidur.. :)

Dulu sebelum bercinta dengan abah..
wajah keluarga sering bermain di mata..
sedang bercinta..
tentunya muka abahlah pula (ehem)..

Bila dah ada anak..
tambah lagi satu wajah pula..
nanti kalau ada ahli baru..
alamatnya penuhlah ruang mata mak ni.. :P

Tentu kamu semua pun begitu juga kan..
kalau menatap wajah mereka sedang tidur..
rasa macam suci bersih je muka masing-masing..
kadang-kadang rasa sayu je hati pun ada..

Yelah, membuatkan kita teringat akan kesalahan kita buat pada mereka...
tak dengar cakap ibu bapa masa muda remaja (ya,dulu mak nakal)..
selalu bergaduh dengan adik beradik (biasalah budak-budak)..
selalu merajuk dengan abah (perempuan memang macam itu kan)..
kadang-kadang marah Haqq sebab dia buat mak marah.. :P

Doa Sebelum Masuk Tidur

بِاسْمِكَ اللّهُمَّ أَحْيَاوَأَمُوتُ

Maksudnya : Dengan nama-Mu ya Allah aku hidup dan mati


Doa Selepas Bangun Tidur

اَلْحَمْدُ ِللهِ الَّذِى أَحْيَانَا بَعْدَمَا أَمَاتَنَا وَإِلَيْهِ النُّشُورُ

Maksudnya : Segala puji bagi Allah yang menghidupkan aku kembali setelah mematikan aku dan kepada Allah akan bangkit

p/s : tapi sebelum tidur baca doa dulu ya.. :)

- mak haqq

5 ulasan:

pinkishblue berkata...

aku pon suke tgk rafiq tido... huhuh

Dayu berkata...

a'ah kan
tgk muka org tido ni tennag je
tgk muka anak lg damai
pastu cium2
pastu bila dia mcm rengek2 kena kacau
cepat2 tepuk bontot

Fadeadsy berkata...

tuh ah, nak marah pun xjadi marah. heh.

abah dan mak haqq berkata...

zakiah : rafiq tidur mesti mulut lopong kan...eeee masam.. :P

kak dayu : bila dia terjaga tu tau cuak..huhuhuhu.ciom molot dia sedap tau..sebab bau susu..yummy..!!

fad : sekarang mmg tak jdi nak marah..nanti dah besau..huhuhuhu..nama pun budak kan :P

xeea berkata...

tenang je, kan?
sekali tetiba dgr suara bapaknye berdengkur, terus potonggg! :p