Rabu, 26 Januari 2011

Buat baik ada makna la tu

Assalammualaikum..

Haqq la siapa lagi..
bukan main rajin dia tolong Abah basuh kereta..
bila Abah dah siap sabun..
dia pun tolong bilas dengan air..
tapi hanya bilas di tayar je la.. :P

Mula-mula dia perhatikan je Abah pegang getah..
kemudian bila Abah nak menyental tayar lain.
Abah tinggalkanlah getah tu di atas tanah..
Haqq pun dengan sepantas kilat mencapai getah..
dan terus menyimbah tayar depan tu.. :P

Ya, Mak tau Haqq memang rajin kan..

Mujur pakai getah paip (eh betul ke?)..
kalau pakai gayung dengan baldi..
memanglah Mak tak berani..
mau tertonggeng dalam baldi tu nanti..
isk, Nauzubillah..
mintak dijauhkanlah segala perkara buruk tu semua..

Kemudian, Haqq pun mulakanlah operasi dia tu..
main air la apa lagi.. :P
dengan buat muka tak bersalah..
bersahaja je dia halakan getah ke badan dia tu..
konon tak sengajalah terbasahkan baju seluar..

Tolong bilas kereta tu sebenarnya untuk cover line je

Yang paling Mak suka sangat masa main air tu..
Haqq cuba tangkap air yang mengalir keluar dari getah..
khyusuk benar dia cuba tangkap air..
huhuhuhuhu.. :P

p/s : nanti kalau Haqq dah besar, jangan berat tulang ya nak :)

- Mak Haqq

5 ulasan:

ain berkata...

kak tie cari kat febuari 2010...!!

bunga berkata...

haa..rajin betul..cerdik..

abah dan mak haqq berkata...

ain : wokeh,nanti kak ty cari k :)

cik bunga : terima kasih ya

Tanpa Nama berkata...

berat tulang mcm mak dia...
hahahahaha(evil laugh)

abah dan mak haqq berkata...

mokngah : yela..saya je la yang berat tulang kannnnnnnn :P