Jumaat, 4 Februari 2011

ABC, 123

Assalammualaikum..

Carta Abjad dan Nombor

Sekarang Haqq dah ada carta Abjad dan Nombor sendiri..
semua ni ditampal di ruang tengah rumah tingkat atas..
bila Haqq naik turun tangga..
mesti dia nak singgah sini sekejap..

Kalau nak suruh Haqq duduk depan carta tu lama-lama..
memanglah Haqq tak nak..
tapi kalau nak singgah sekejap tu bolehlah..

Haqq buat-buat tekun belajar :P

Ok Haqq senyum :)

Tapi kan..
Mak rasa carta abjad ni macam pelik sikit la..
macam ada ajaran sesat je.. :P
cuba tengok gambar kat bawah ni..

Bukan ke dalam Bahasa Melayu dipanggil Pasu?

p/s : Nanti kami cari carta Jawi pula ya Haqq :)

- Mak Haqq

8 ulasan:

nordee berkata...

wah...teruja gak nak beli ni...anak kedua saya pun sebaya je ngan haqq..tapi tak nyempat membelinya lagi

=MissRynn= berkata...

cute sey!!! geram!!

Nazrina Ahmad berkata...

hallo kid!
hahaaaa...mmg ajaran sesat! takde idea laa tu orang yg reka bende ni nak letak V utk ape.
errr...letaklaa VAN ke kan. amendelaaa.

NURUL berkata...

haqq suka sengih pandang kamera kan. comel tunjuk gigi

ღnFashyaღ berkata...

pestime komen kat blog kid nih..

hai haqq comel!!! meh nak gigi sikit bagi adik husna boleh tak??hihi

Dayu berkata...

buku2 skrg suka guna V=Vas
buku ABc PUN V=VAS
apa la susah sgt
V=VAN
lg senang..tiap ari budak nmpak van

abah dan mak haqq berkata...

dee : huhuhu..cepat beli mama :)

ina : tq aunty ina <3

nana : hye nana!!!!!rindunya dengan awak :)

nurul : dia memang suka sengih macam tu..nak tayang gigi 6 batang yang tak bertambah lagi..bila tah nak tumbuh lagi :(


fashya : gigi kita ada 6 batang je..kalau bagi husna kita takda gigi dah..uwaaaa :P

abah dan mak haqq berkata...

dayu : agaknya vas tu dah dimelayukan tak?huhuhuhu