Rabu, 20 April 2011

Kau Kunci Cintaku

Assalammualaikum..

Ramlah Ram, Kau Kunci Cintaku 
di Anugerah Juara Lagu 1988

Siapa tak kenal dengan penyanyi di atas itu kan..
Mak rasa kebanyakkan ibu-ibu kepada kawan-kawan Haqq ni semua...
membesar dengan dendangan lagu-lagu dari beliau .. :)

Ramlah Ram telah dinobatkan sebagai Juara dalam Anugerah Juara Lagu pada tahun 1988..
malah beliau juga merupakan Juara Persembahan Terbaik..
dengan hanya bergaun merah menyala beserta hatinya yang berkelip-kelip di perut itu.. :P

Eh, Mak bukan nak bercerita tentang Ramlah Ram..
tapi nak ceritakan tentang kejadian yang sudah berlaku..
beberapa minggu yang lepas..

Gambar je yang penuh dalam draft...
tapi jalan ceritanya belum dikarang lagi pun..
hehehehe.. :P

Tadaa...!!! :)
Haqq bersama kuncinya

Masa hari kejadian tu..
Mak di dapur sedang masak makan tengahari Haqq..
kemudian Abah berlari ke dapur memanggil Mak..
untuk lihat apa yang Haqq buat seorang diri di porch depan tu..

Kami berdua pun senyap-senyap mengintai dari belakang langsir..
dan mendapati Haqq sedang mencuba membuka rantai kunci..
hahahahaha.. :)

Abah pun terus snap aksi-aksi Haqq..
wah bukan main lagi lagak si Haqq ni..
dengan cubaan membuka rantai tu..

Selalunya kalau dihalakan kamera ke arah dia..
terus nak terpa tapi kali ini tidak pula..
khusyuk benar si Haqq ni mencuba..

Sampai senget kepala nak tengok lubang kunci tu

Poyo je lebih.. :P

Sempat lagi tengok motor lalu.

Kebetulan Tok Abah keluar ke bandar dengan menaiki kereta..
jadi porch depan ni kosonglah..
sebab itu kami biarkan Haqq bermain di porch ni..
kalau tidak asyik terkurung je dalam rumah.. :(

Sebagai langkah keselamatan..
pagar perlu dikunci dengan rantai sepertimana dalam gambar itulah..
kalau diselak macam biasa..
akibatnya nanti terpaksalah kami berlari untuk mengejar si Haqq tu.. :P

Agak lama juga Haqq cuba membuka rantai itu..
tapi tidak berjaya..
nak tahu tak kenapa?

Sebab Haqq telah tersalah menggunakan kunci.
Hahahahaha..!!! :P

- Mak Haqq

9 ulasan:

Rhona Rozlan berkata...

HAHAHAHAHAH first time aku baca entry kau aku tergelak.

Mommy Fara berkata...

amboi, berusaha sungguh haqq nak bukak kunci tu. nampak betul die bersungguh-sungguh. hati dia meronta-ronta nak main kat luar kawasan rumah tu....

erienz berkata...

haqq makin besar dan semakin bijak...bila nk trun jb makhaqq?

abah dan mak haqq berkata...

rona : ces.. :P

fara : siapa nak bagi dia main kat luar tetengah panas tu..nanti bertambah koreng kang.. :P

kak erin : hahahaha..tak keje takde income so nak turun jb tu patpolohlima kali fikir.. :P

NURUL JAMIAN berkata...

dah pandai nak kunci pagar rumah ye haqq.

kid i miss you so much

abah dan mak haqq berkata...

nurul : rindu kamu juga..!!harap bersabar ya di tempat kerja kamu tu

Hazrina berkata...

Haq..mcm2x la kamu ni.. hehe

wardah berkata...

Haqq comeynye nak kunci grill tu :)

abah dan mak haqq berkata...

ina : itu baru sorang kalau ramai mau jadi resakse aku.. :P

wardah : dia bukan nak kunci tapi try nak bukak.sibuk nak main kat luar tengahari buta..hahaha :P