Isnin, 22 Februari 2010

berdebar


Assalammualaikum..

kali ni entri takde gambar..
sbbnye berlaku malam tadi..
memang kelam kabut aku..

ceritanya macam nih..
malam tadi si haqq tido awal dalam 8pm lebih macam tu..
abah haqq yang bobok kan dia suruh tido..

yang aku pulak tengah nak update FB..
malam dia tido,baru sempat nak update segalanya..
siang tadi melayan haqq lagi beh dari berFB.. :P

tengah layan FB..
tetiba dengar haqq nanges..
memula ingat nanges biasa la kan..

tapi tetiba menjerit..
terus bingkas dari bilik belakang masuk bilik aku..
tengok haqq nanges macam apa tah..

berdebar aku,mengigil tangan aku..
masa aku jengah tadi..
abah dan haqq tengah lena tido..

abah bagi susu,haqq tanak..
abah ambil air Yassin kat dapur dalam botol air..
air Yassin memang dah standby kat dapur..
tok abah rajin bawak air bila ada yasinan kat surau tu time setiap khamis malam jumaat..

abah sapukan skit air kat muka dia..
aku dan abah haqq bacakan la ayat-ayat..
kami hembuskan kat telinga dah ubun kepala dia..

aku dukung,haqq still nanges tp mata tertutup.. :(
aku dah nak nanges dah..
ingatkan abah tertimpakan tangan atas haqq..

dah nanges macam tu..
mintak abah haqq sapukan minyak kat belakang telinga haqq..
minyak nih nek hendom aka babysitter yang bagi..

kami rasa ni kes ngigau la nih..
pastu abah bagi air suruh dia minum sekali lagi..
kali ni bila dia minum baru la kurang skit nanges..

baringkan haqq...
ngiringkan menghadap aku nih..
sambil tu aku bobok kan dia..

last-last senyap dan tertido..
berpeluh abah dan mak tengok haqq macam nih..
sebab selama nih haqq tak pernah nanges macam tu ketika tido..

alhamdulillah..
haqq lena sampai pagi..
cuma 5am tadik terjaga nak susu..

nih tadik aku tengah sesiap nak pergi kerja..
haqq dah bangun..
senyum sengih kemasaman (tapi sedap tau tak)..
hihihihi :P

siap tengok aku pergi kerja lagi..
sayu pulak hati nak tinggalkan haqq tadi..
macam tanak pergi kerja pun ada :P

haqq haqq..
buat mak abah risau je..
kami sayang haqq sangat..
hopely lepas nih takda dah menda macam nih berlaku..


- mak haqq

Tiada ulasan: