Khamis, 3 Jun 2010

haqq si calon sukan olimpik

Aktiviti Berbasikal Berduet

ini mungkin salah satu acara baru yang bakal dikenalkan pada sukan olimpik tahun 2020.Satu sukan yang menguji tahap keseimbangan yang tinggi serta kekuatan tenaga yang banyak.Sukan ini juga dapat menyihatkan badan kita serta memberi satu tahap keseronokan yang mungkin susah untuk kita dapat di mana-mana cawangan 7-eleven diseluruh negara.

oleh kerana abah haqq meminati sukan ini,setiap hujung minggu pada sebelah petang,latihan akan dijalankan selama 1 jam atau 30 minit bergantung kepada cuaca.

selain itu juga sukan ini tidak memerlukan kos yang tinggi cuma memerlukan sebuah basikal yang masih befungsi.(x perlu beli baru kalau ada basikal buruk kat bawah rumah).sebuah basikal hendaklah mematuhi segala syarat yang ditetapkan iaitu

1-masih kukuh dari segi binaan rangka(yang dah reput x dibenarkan)
2-mempunyai sistem brek yang baik.
3-tayar hendaklah tidak pancit.
4-mempunyai raga dibahagian hadapan.(wajib)

biasanya pada hujung minggu abah haqq serta pasangan duetnya akan melakukan latihan untuk memantapkan skil serta stamina untuk menghadapi sukan olimpik yang akan datang.

untuk mereka yang ingin melihat latihan yang biasanya di perlukan untuk sukan ini,sila lihat dibawah..

permulaan agak tidak stabil.


masih lagi cuba untuk mengimbangi badan dan kayuhan.


sudah stabil..(muka haqq pun slamber je).


akhirnya segalanya berjalan lancar...

sekiranya anda berminat bolehlah menghubungi mana-mana seketeriat sukan diseluruh negara.
majulah sukan untuk negara.

- abah haqq

4 ulasan:

puterikurekure berkata...

terer aa haqq ni!

ain berkata...

ha...ha...ilek je kan...haqq...lawak.metoi...wakakkakakakaka

Zaidah berkata...

diam aje haqq dalam bakul tu..

abah dan mak haqq berkata...

mama khalish : haqq memang buat muka toye je bila masa abah bawak.. :P

ain : belum lagi tengok dia naik moto.. :P

kak zai : diam dia kak..pandai pulak tu pegang handle beskal tu.. :P