Khamis, 7 Oktober 2010

di celah jari tengah pun ada

Assalammualaikum..

bila haqq dah tidur ni..
boleh la nak buat kerja dan surfing sikit..
tapi bila haqq dah tidur sunyi pula rumah ni..

kalau tidak ,asyik dengar mak membebelkan haqq je..
mau tak bebel..
haqq tu suka main kat tangga lah..
tumpahkan mangkuk minum kucinglah..

huhuhuhu...
budak nak belajar..
sebab itulah semua benda dia nak buat..
tapi kami semua tetap perhatikan gerak geri haqq..
takut jugak dia naik tangga sampai atas..

itu belum campur dengan ketawanya bila dikejar..
dengan rengeknya nak susu atau nak tidur..
dengan jeritnya panggil si Awewem tu..
dengan tangisnya bila dibuli dengan tokabah.. :)

dah penat sangat la tu...

selain mak boleh buat kerja rumah yang tertunggak..
mak boleh potongkan kuku kaki dan tangan haqq..
haqq tu mana boleh duduk diam kalau mak nak potong kuku..

masa nak potong kuku tu..
mak terperasan lagi..
ada tahi lalat di jari tengah haqq..

dah la besar..
hitam pekat pula tu...
huhuhuhuhu..

tu dia di celah jari tengah :)

mak pernah dengar..
kalau kita ada tahi lalat di jari...
insyaAllah akan jadi cikgu..

ye ke?
mak pun ada juga tapi berapa nak jelas la..
tak jadi cikgu pun..?!
huhuhuhuhu.. :P

p/s : mak sentiasa doakan haqq akan menjadi orang yang berguna dan berjasa bila besar nanti.. insyaAllah :)

- mak haqq

4 ulasan:

pinkishblue berkata...

hihihi,... besar tahi lalat haqq.. si rafiq masam setakat ni takde tahi lalat lagik

Dayu berkata...

tiba2 terus terasa nak check bdn anak puas balik annti
ada tak tahi lalat
haqq dh besar
seronoknya.. gaduh2 ngan anak
uuiihhh tak sabar jadiknya

NURUL berkata...

ohh maknanya jadi cikgu ke

abah dan mak haqq berkata...

zakiah : aku ada jumpa tempat baru.kat punggong dia.. :P

kak dayu : mau tak sabar..kengkadang tak sabar juga kalau geram dengan perangai dia tu..huhuhuhu :P

nurul : maklong saya yang cakap.tapi tatau la betul ke tak..hiks :P