Jumaat, 14 Januari 2011

Main Becak

Assalammualaikum..

Inilah yang Haqq buat yang Mak nak ceritakan tu.

Mula-mula, Haqq duduk diam dengan Abah..
kemudian tiba-tiba Abah panggil Mak..
suruh tengok apa Haqq buat di tepi selekoh tu..

Bila Mak toleh je..
nampak si Haqq sedang melonjak keriangan dalam becak..
habis sandal basah tapi nasib baik baju dan seluar tak basah sama..
kalau basah juga alamatnya berlenggeng la nanti.. :P

Mak ingatkan bila dah buka sandal dan dudukkan semula dengan Abah..
Haqq tak turun kerusi lagi..
eh,tidak rupanya.
Haqq tu bukan main ligat lagi dia turun dari kerusi..
laju je lari pergi terjah becak tu semula..

Itu yang Mak sempat ambil gambar tu..
mujurlah becak tu tak dalam dan tak banyak air..
kalau tidak gamaknya berendam dalam becak la si Haqq tu..

Mentang-mentang la kat rumah orang,
bukan main kamu ya..!!

Dimarah,dipukul kakinya tu bukan tau takut..
last-last kami biarkan je la..
tak larat dah asyik nak kejar Haqq je..

Isk isk..
bocah lanang la katakan..
lagipun bukan selalu dapat buat macam ni kan Haqq.. :P

Mak dulu pun lepas hujan lebat je..
mesti terjun parit sebelah rumah TokLom tu..
Abah pula memang kaki sungai kat kampung tu..
patut anak lebih kurang je macam kami..
hahahaha.. :P

p/s : Sila kawal anak-anak anda ketika musim hujan. Becak tu maksudnya lopak air ya.. :)

- Mak Haqq

5 ulasan:

Nrfadlh berkata...

anak lelaki mmg gitukan, tp occay ah tu petanda bijak insyaAllah. biar nakal sikit dr baik dok diam sgt otak tak jalan.

=MissRynn= berkata...

isk2x.. x pakai shoe.. nti cacing masuk kaki laa

pinkishblue berkata...

bocah rafiq plak on the wayy... hihihi

cik sakura :) berkata...

mak haqq + cik ali kan pena kne masok dlm tong ngn tok lom , hahahahaha

abah dan mak haqq berkata...

fad : huhuhu..betul juga ek.. :P

ina : dah lencun dah sandal dia..malas nak pakaikan..hahahaha

zakiah : tunggu ya..nanti taulah kamu nak mengejarnya..hiks

cik aten : aaaaaaaaaaa malu.. :D