Isnin, 28 Februari 2011

Spidermanlah Sangat

Assalammualaikum...

Gigih memanjat

Macam ginilah gayanya bila ada anak lelaki..
lepas satu-satu perangai yang dia buat..
kemudian pada sebelah malamnya..
Haqq buat aksi Spiderman pula..
dengan memananjat tingkap rumah atas Tok Lom Misai.. :P

Tingkap yang dibulatkan itulah yang dipanjatnya..

Siapa ntah yang ajar panjat macam tu..
Haqq panjat tu sebab nak intai Abah kat luar..
masa tu Abah sedang nyalakan api..
untuk nak bakar sate pada malam CNY yang lepas..

Tinggi itu je lah yang Haqq dapat panjat.. :P

Bila dah dapat panjat tu..
bukan main lebar sengih dia tu..
bangga la tu sebab dapat panjat tingkap..

Mak kat belakang ni..
sebelah tangan pegang kamera..
sebelah lagi bersiap sedia..
takut Haqq terjatuh ke apa..

Nasib baik Haqq tak dapat panjat tinggi..
nak kata badan berat..
tak sampai 10kg pun si Haqq ni...
agaknya sebab lapisan papan tu kecil kot..
hanya ngam-ngam ibu jari kaki Haqq yang comel tu.. :)

Gamaknya kalau Haqq dah besar nanti..
mesti main terjun ke luar tingkap..
macam Mak dulu-dulu..
masa main kejar-kejar...

Mak lari masuk rumah..
dan keluar dengan terjun dari tingkap..
sebab nak elak kena cuit..
hahahahahah.. :P

p/s : rindunya Mak zaman kecil-kecil dulu..

- Mak Haqq

5 ulasan:

Mommy Fara berkata...

heheheheheh...comey je! adoiyai! aydin klu blk kmpg, mcm nielah gayenye....sibuk nak meniti ngan memanjat! ley geng ngan haqq....tp haqq kecik je....aydin besa! berat die lbh dr 10kg walaupun belum ckp setahun (ade 2 mgu lagi)...heheheheh!

Dayu berkata...

so kid
tau kan kenapa haqq lasak
ikut mak dia rupanya..

Fadilah R. berkata...

haha. like mother like son?

haqq nampak mcm terapung apung ah panjat tingkap tu. comel. hihih.

azahaldir berkata...

nurhaqq....spiderman ketot...
geram nya ngn dia..tgu maangah balik okee..

abah dan mak haqq berkata...

fara : wah nanti buat party tak untuk aydin?

dayu : hahahaha..si cha tu apa kurangnya..gegirl tapi boleh tahan lasak.. :P

fad : kejap je dia dapat panjat.nasib baik tak lepas ke bawah..huhuhu

mokngah : mokngah cakap tunggu exam kan?