Sabtu, 26 Mac 2011

Semasa Hujan Lebat

Assalammualaikum..

Ku sangka panas hingga ke petang...
rupanya hujan di tengahari..
ewah, bermadah pulak Mak kamu ni Haqq..

Masa tengah seronok main dengan Haqq di bilik belakang..
tiba-tiba je hujan turun dengan lebat..
padahal pagi tadi matahari memancarkan sinarnya ke seluruh Pontian.. :P

Pandangan dari tingkap bilik belakang

Kawasan rumah Tok Mun yang sudah mula dinaiki air

Begitu juga dengan kawasan yang ada buai tu

Bila hujan dah lebat macam ni..
Mak bancuhkanlah Haqq sebotol susu panas..
wah, bukan main laju je Haqq minum..

Agaknya Haqq dah haus dan penat kot...
sebab main dengan Mak tadi..
itu yang minum susu sampai tertidur.. :P

Bukan main nyenyak si Haqq ni tidur

Bolehlah Mak surfing tanpa gangguan :P

Ingatkan bila Haqq dah tidur ni..
bolehlah Mak surfing tanpa gangguan dia..
tapi tak boleh pulak.. :(

Sebabnya kat luar tu..
kilat dah sabung-menyabung..
petir pula dah berdentam-dentum dengan kuat...

Cepat-cepat Mak OFFkan modem Streamyx dan lappy pusaka ni..
nanti ada yang kena sambar petir pula..
isk, mintak dijauhkanlah semua tu..

Last-last, Mak pun tidur sama dengan Haqq..
seronok kan dapat tidur masa hujan lebat macam ni..
tapi lagi seronok kalau dapat menikmati kopi pekat..
dicicah pula dengan biskut kering, kan?.. :P

- Mak Haqq

3 ulasan:

azahaldir berkata...

sedap nya dia titon...

Mommy Fara berkata...

argh! syoknye! hujan2 dijamu cekodok bilis ngan kopi o....syoknye!!! heheheheh...

amboi, haqq...jeleslah mommy fara mcm nie....

abah dan mak haqq berkata...

mokngah : mokngah balik la cepat nanti boleh tidur sesama

fara : hahahahah..jom kita ngorok yok aydin. :)