Rabu, 23 Mac 2011

Tanda Budak Baik

Assalammualaikum..

Kalau dah nama anak lelaki...
mesti berparut sana sini kan..
itu tandanya Haqq ni budak baik..

Budak baik kan suka main sampai luka sana sini..
dan yang pelik tu..
bila Haqq dah jatuh..
takdalah menangis meraung sangat..

Nanti Haqq datang dekat dengan kita..
dia tunjukkan di mana dia luka..
dan kemudian disuruhnya kita tiupkan di tempat yang luka tu..
lepas tu Haqq sambung main semula..

Bila masa mandi..
tak pula si Haqq ni rasa pedih..
lagi dia nak main air adalah..

Mak yang mandikan pula rasa ngilu bila tengok luka tu terkena air..
tebal betul kulit kamu ni Haqq..
huhuhuhuhu.. :P

Kaki kiri Haqq

Betis kaki kiri Haqq

Kepala lutut kaki kanan Haqq

Dagu Haqq

Selalunya bila ada luka macam ni..
jika luka masih basah akan terasa pedih sedikit..
kemudian akan rasa sejuk je :)

Aloe Vera Jelly

Satu lagi perangai Haqq ni kalau ada luka..
bila dia duduk diam tengok TV ataupun menyusu..
tangan dia tu asyik nak kutis luka sampai berdarah semula..

Nasib baik kamu lelaki..
kalau perempuan tak cantiklah bila berskirt nanti..
ini pun kira untung luka kamu cepat kering..

p/s : Kalau tak berparut tak lelaki la kan Haqq.. :P

- Mak Haqq

13 ulasan:

~daRLee ZuRiS~ berkata...

haro kan kuat.mana leh nangis kan.

abah dan mak haqq berkata...

zuris : kalau jatuh tak menangis tapi kalau abah dia nak pergi kerja menangis..huhuhuhu.. :P

=MissRynn= berkata...

haq!! auntie rindu haq~!

pinkishblue berkata...

kejantanan mu terserlah.. hihihi

abah dan mak haqq berkata...

ina : rindu haqq meh la balik pontian :)

zakiah : hahahahah..tu luka lama tu.luka baru pun ada lagi tau :P

Mommy Fara berkata...

superhero haqq! hehehehe....fara pun tgu mase je aydin nak ade tande2 superhero mcm tu...ishh!

Mommy Fara berkata...

kelakar bile kid kate, jatuh x nangis...abah g keje baru nangis...hehehehe!

abah dan mak haqq berkata...

fara : haqq ni kalau nampak abah dia asyik nak melekat je.sampaikan kalau nak pergi mandi pun kene seludup masuk toilet.. :P

Nazrina Ahmad berkata...

hero mestilaa tak nangis kann! :p

AinCepet berkata...

haqq memang anak jantan sejati...!!haha

abah dan mak haqq berkata...

nana : hero tamil ada lah... :P

ain : aah,sejatilah sangat..tengok kaki abg arin berstokin gelepor lari :P

yaya+frdz+auf berkata...

ini baru lah herooo... hehehe

abah dan mak haqq berkata...

yaya : hero yang yang yuk je..hahahaha :P